Blog

Tips voor interne communicatie

Je moet blijven communiceren. Niet alleen informatie geven, maar ook ontvangen. De interne boodschap is hiermee één van onze speerpunten. Er moet telkens gekeken worden wat de situatie is, waar we staan en waar we naar toe willen om te bepalen wat de juiste strategie is om dit goed te ondersteunen. Juist bij interne communicatie gaat het […]

De kunst van improvisatietheater

Binnen het entertainment heb je vele verschillende kunstvormen. Zangers, muzikanten, DJ’s, dansers, steltenlopers, vuurspuwers, goochelaars, sneltekenaars, acrobaten, en ze hebben allemaal één ding gemeen. Ze beoefenen een duidelijke herkenbare kunst. Bij improvisatietheater is dat uiteraard ook het geval, maar wordt erg onderschat en is soms zelf onbekend. Het spelen van theater op basis van improvisatie […]

Acteurs als communicatiemiddel

Communicatie en marketing afdelingen zijn tegenwoordig niet weg te denken uit het bedrijfsleven. Nog niet zo lang geleden was dit anders. Dat zelfde geldt eigenlijk voor HR afdelingen en andere personeelszaken. Vroeger werd het erbij gedaan door de secretaresses, verkopers en de eigenaars zelf. Niet zo vreemd dat marketing en communicatie soms blijft hangen in […]
youp-van-t-hek

Komt u gratis optreden voor het goede doel?

Met enige regelmaat komt er een aanvraag binnen van een leuk initiatief of goed doel om voor niets te komen spelen. De opbrengst gaat dan naar het goede doel. Natuurlijk willen wij dat! Alleen kunnen wij ons dat veroorloven? Wanneer je per jaar een groot inkomen hebt is dat natuurlijk een leuke geste om een […]

Betere promotie met de juiste beleving

Als theaterbedrijf worden wij veel ingezet bij promotie campagnes, veranderingstrajecten en  communicatie uitingen. Het valt ons op dat de meerderheid van de aanvragen nog steeds productgericht zijn. Dit kan een goede keuze zijn. De gedachte dat procesmatig werken bij voorbaat maatwerk is en daarmee veel geld kost lijkt hierin de grondslag. Dat kan, maar hoeft […]

Beleving moet door iedereen gedragen worden

Als entertainer sta ik altijd in dienst van mijn klanten. Ik sta op dat moment helemaal in dienst van het bedrijf. Alles wat ik doe en denk heeft hiermee te maken. Klinkt logisch en naar mijn mening zou dit ook prettig zijn als iedereen zo zou handelen. Iedereen weet dat je representatief moet zijn naar […]